Бізнес-план: поетапний план створення інтернет-магазину

Агенство Siteimage
1-е місце в Україні
в рейтингу студій Рунета
10 років на ринку
впевнено реалізуємо свою місію
1500 створених магазинів
ефективних та успішних

Багато підприємців, які вирішують зайнятися онлайн-бізнесом, вважають, що бізнес-план потрібен тільки для тих, хто планює починати справу в реальному світі. Але це не так. Навіть якщо ви не маєте потреби у додатковому фінансуванні і не збираєтесь демонструвати даний документ, він повинен бути!

Бізнес-план дозволяє:

  • визначити темп розвитку підприємства (якщо інтернет-магазин ще в розробці);
  • побачити повну картину справ і розробити стратегічний курс (для сайтів, які вже деякий час функціонують);
  • знайти нові рішення для ведення бізнесу і знайти помилки (для фірм, які працюють вже досить тривалий час).

Пропонуємо поговорити про те, як скласти найпоширеніший варіант - план створення інтернет-магазину з нуля. Все не так складно. Головне дотримуватися схеми, яка викладена нижче.

План бізнесмена-початківця

Перш ніж приступити до написання бізнес-плану, кожен підприємець повинен пройти наступні кроки:

Крок №1. Окреслити цілі. В рамках цього кроку потрібно вирішити, який планується оборот для вашого інтернет-магазину, яка буде кількість продажів в день/місяць, через який період часу ви вийдете на міцну позицію на ринку, а бренд стане впізнаваним.

Крок №2. Визначити початкові витрати. Сплануйте приблизну суму грошей, які підуть на оплату хостингу та доменного імені, написання сайту з нуля (або, як варіант, на основі шаблону), наповнення інтернет-магазину товарами і текстами, закупівлю першої партії товарів, рекламну кампанію.

Крок №3. Визначити щомісячні витрати. Щомісяця вам потрібно буде платити за хостинг, оренду складу/офісу, послуги зв'язку і т. д. Заробітна плата персоналу (менеджерам, кур'єрам і т. д.) також входить в цю статтю витрат.

Крок №4. Знайти постачальників. Вони повинні не тільки пропонувати вигідні умови з фінансової точки зору, але і бути виключно надійними.

Крок №5. Спрогнозувати реальний рівень доходу. Зробити це нескладно. Наприклад, через певний час інтернет-магазин щодня відвідуватимуть 1 000 потенційних покупців. Конверсія при цьому складе 2%. Таким чином, ви зможете отримувати 20 покупок в день. Якщо ваш прибуток на кожній покупці складе 100 грн, то реальний рівень доходу розраховується за формулою: 20 х 100 х 30 = 60 000 грн в місяць. Якщо ви впевнені, що зможете отримати більш високу конверсію завдяки рекламним прийомам, тоді дохід буде ще вище.

Крок №6. Визначити необхідні способи реклами. Контекстна реклама, SMM, SEO, лендінги ... За все це треба платити. Внесіть це в пункт витрат в свій бізнес-план.

Коли підготовка до створення бізнес-плану інтернет-магазину закінчена, можна переходити до написання самого документа. До речі, складаючи розділ з витратами не забудьте додати туди пункт: «Непередбачені витрати». Вони, повірте, обов'язково з’являться під час роботи.

Бізнес-план створення інтернет-магазину: складові частини документа

Ваш бізнес-план «Створення інтернет-магазину» повинен включати в себе наступні розділи:

Фабула. У ньому повинна бути інформація про магазин, що він продає (товар/послугу) і кому, які конкурентні переваги продукту.

Аналіз ринку. Тут слід описати нішу, у якій ви плануєте зайняти місце, розглянути діяльність конкурентів під мікроскопом (недоліки і переваги), а також чітко визначити, хто ваша цільова аудиторія.

План роботи. У цьому розділі варто розповісти про те, що ви збираєтеся щодня робити для розвитку бізнесу. Описувати потрібно детально: години роботи, місце розташування і т. д.

Організація і менеджмент. Тут слід описати, хто власник інтернет-магазину, хто директор, а хто підлеглий. Ці дані допоможуть розуміти обов'язки і рівень відповідальності кожного партнера.

Товари та послуги. Тут повинна бути описана продукція, яку ви пропонуєте покупцям (товар або послуга). Асортимент повинен бути ретельно спланований.

Маркетинг і продажі. У цьому розділі важливо розписати, якими способами ви плануєте виходити на ринок зі своєю продукцією і просувати її, які у неї перспективи. На основі цього пункту можна розробляти креативні стратегії продажів і рекламні ходи.

Фінансові прогнози. Тут потрібно максимально детально описати суму запланованих доходів на наступні 5 років. Цей розділ є дуже мотиваційним для власника інтернет-магазину.

Фінансові витрати. Тут потрібно описати, на що планується витратити виділені кошти. Цей розділ варто писати не тільки тоді, коли ви плануєте залучати інвестиції. Навіть тим, хто витрачає на проект свої особисті кошти, він буде корисний для економного і розумного розподілу грошей.

До речі, в Мережі можна знайти багато шаблонів для бізнес-планів створення інтернет-магазину. Ними можна скористатися, якщо немає бажання самостійно все оформляти.