Комерційна реклама завжди була важливим інструментом, який при вмілому підході може забезпечити стабільний потік клієнтів власникові бізнесу. Найбільш поширеним видом залучення покупців на товари та послуги є візуальна реклама, насамперед, банери і білборди. Тим не менш, повсюдне впровадження інформаційних технологій та розповсюдження доступу до Мережі впливає навіть на цей, здавалося б, консервативний ринок.
В останні роки набирає обертів новий напрямок - реклама в Інтернеті. Вона поділяється на безліч каналів, які мають свої унікальні особливості:
У порівнянні з іншими перерахованими вище видами Інтернет-реклами, найбільш ефективною є контекстна, яка являє собою показ оголошень, що підлаштовуються під вміст сторінки. Таким чином, комерційна контекстна реклама в Інтернеті має дуже важливу особливість, недоступну для телевізійних роликів і багатьох інших маркетингових каналів - вона не викликає роздратування у відвідувачів.
Інтернет-реклама в Україні знаходиться тільки на початкових етапах розвитку і їй ще далеко до показників розвинених західних країн. Але, все більше людей отримує швидкий доступ до Інтернету, і якщо раніше одним з факторів, які гальмували розвиток Інтернет-комерції в Україні були складнощі при оплаті, наприклад, банківськими картами, то тепер послуги транспортних перевізників ("Нова Пошта", "Автолюкс" та ін), в поєднанні з можливістю післяплати, мінімізували можливі проблеми з доставкою та оплатою. Адже оплачувати покупку в онлайн-магазині, не виходячи з дому, набагато зручніше, ніж витрачати час на поїздки по звичайних торгових точках.
Зовнішня реклама значно програє онлайновій не тільки в цьому плані, але і в багатьох інших. Вона не відрізняється гнучкістю і можливістю управління охопленням потенційних клієнтів, та й у плані витрати/ефективність, навряд чи може вважатися еталоном.
Контекстна реклама в Інтернеті особливо вигідна для представників малого бізнесу, і підприємців-початківців, які не можуть дозволити собі великі вкладення. Адже навіть при показі оголошень у висококонкурентних тематиках, завжди можна налаштувати кампанію таким чином, щоб отримати максимальну віддачу, не виходячи при цьому за рамки запланованого бюджету. Крім того, професійне налаштування кампанії в поєднанні з веб-аналітикою, дозволяє оцінити ефективність роботи і виправити можливі недоліки.
У ситуації, коли зовнішня реклама є занадто дорогою або не приносить бажаного результату, однозначно варто звернути увагу на просування в онлайні. Адже з часом саме Інтернет може стати для вас стабільним джерелом нових клієнтів, а електронна комерція - основним напрямком роботи.